lördag 13 juli 2013

Snacka om energi!

Lagom till att mormor & morfar kom med sushi till mig (tackar gud för dem! <3) så blev Meja dålig igen. Ont, extra morfin, ryckningar och ner mot 35 grader igen! :(

Försökt få tag på någon läkare men det verkar vara svårt på helgen... Enligt min och sköterskans gissningar är det nog det extra morfinet som gör att hon blir nästan "sövd" och därför loosar temp, ryckningarna beror nog på mardrömmar (oxå pga morfinet). Låter vettigt!
Så jag tackar mig själv för min utomordentliga expertis! ;)

Bett onkolog-jouren komma till oss! Får se om det går...

Hon försökte få i sig lite bananshake men det gick rätt i genom så nu får fasta igen... Men hon har näringsdropp igång så hon får det hon behöver ändå.

Det bästa är i alla fall all energi som pappa Nicke & Melvin kom med i kväll! ❤


promenerade korridoren upp och ner av ren viljestyrka! <3

 
lite sång & dans blev det t.o.m. :D

Älskade starka bestämda envisa unge! <3
Resten av kvällen blev det telefonsamtal i den egna mobilen till nära & kära! Riktigt långa samtal, hon berättade att hon lärt sig stå och gå igen, underbart att se & höra! ❤

17 kommentarer:

  1. Verkligen härliga bilder! När får ni komma tillbaka till den andra avdelningen? Känns som du inte ska behöva hålla sådan koll som du gör och definitivt inte behöva undra över så många oklara saker.Fantastiskt att hon är på benen redan efter en så omfattande op! Det är något alldeles extra med er lilla tjej! Hoppas ni får en god och lugn natt! Mia

    SvaraRadera
  2. Heja Meja!!! ♥
    Monique

    SvaraRadera
  3. Hon är makalös den ungen.
    Jill

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat!! Vilka kämpar ni är - allihopa! :)

    SvaraRadera
  5. Vilken tjej du är Meja!!! Du är ju helt enkelt fantastisk! Härliga foton, speciellt grimaskortet!! Ni får mig att le stort! Kramar till er, en helt underbar familj!/ Värmland

    SvaraRadera
  6. Fina och härliga bilder :)

    SvaraRadera
  7. Läser din blogg varje dag.. Ni är fantastiska allihopa.

    Mvh
    Anders Hellström

    SvaraRadera
  8. Vilken kämpe till unge ni har. Och vilken fin familj hon har som finns där och stöttar och kämpar. Ni kommer klara det här. Fuck Cancer!

    SvaraRadera
  9. Lillstrumpan! Det är inte lätt inte. 5 år och får
    vara med om sådan här......fuck cancer!
    När jag var liten och hade mardrömmar så sa hon
    alltid min mamma" dröm om tårtan"....det var ett barnprogram om tre bagare som bakade tårtor. Det var i svartvit med jag såg gräddtårtan framför mig med röda jordgubbar....sannolikt beror mardrömmarna på morfinet.....men sänder henne iallafall en gräddtårta med röda jordgubbar som hon kan drömma om!
    Pluttan min....kärt barn har många namn.
    Kram Inger

    SvaraRadera
  10. Ååååh finaste Meja och Ina (och resten av er fantastiska familj)! Har tänkt mkt på er sedan Marko berättade... Min första reaktion var att åka till ALB och bara hålla om! Fy, detta ni går igenom nu borde ingen behöva få uppleva! Men med denna underbara unge måste det bara gå bra! Tårarna har strömmat när jag läst vad du skrivit, både av glädje o ledsnad. Tack Ina för allt du delar med dig! Massor av kramar o hjärtan till er från oss 5! Finns här om ni behöver oss/mig! /Eva C R

    SvaraRadera
  11. Hej allihopa ni är otroliga kämpar hela familjen. Meja vilken kämpe du är - blir imponerad av dig hela tiden. Följer bloggen varje dag och håller alla tummar i världen för er. Maria

    SvaraRadera
  12. Fina underbara Meja!!!
    Detta inlägget med dess ljuvliga bilder gjorde hela min natt!
    Nu kan jag jobba resten av natten med ett leende på läpparna.

    Heja dej Meja, sötunge!!

    //En för er okänd Anna

    SvaraRadera
  13. Underbart vilka fina bilder!!! Massor av kramar! / Ewelina

    SvaraRadera
  14. Går inte att föreställa sig vad ni går igenom, att behöva vistas så många månader i en sjukhussal när det är så mycke annat en liten femåring ska få uppleva tillsammans med sin familj. Jag lider med er men ser oxå samtidigt vilka kämpar ni är och vilken fin sammanhållning ni verkar ha i er familj. Mormor och morfar som kommer med mat, familj som kommer och hälsar på och du, en mamma som gör allt för sin lilla flicka. Ni fixar detta! All kärlek till er! Kramar /Dessi

    SvaraRadera
  15. Jobbigt att febern kom tillbaka och så. Men skönt att ni fick en fin kväll tillsammans. Mysiga bilder och va skoj med egen mobil. Det kommer att bli bra många långa samtall hädan efter ;)

    Massa styrke kramar till er alla <3

    SvaraRadera
  16. Kjell Lindblad Nacka14 juli 2013 kl. 19:13

    Herregud vilka ögon! Jag brukar klicka bilderna lite större och ser smärta glädje men mest ser jag liv i dom. Jag har blivit "Mejaberoende" tror jag. Tårar och leenden varje gång jag läser din blogg. Och du, Du är styrkan!

    SvaraRadera
  17. När Meja blivit frisk så kommer jag skicka en stor bukett blommor till henne från mig och min familj!

    Kramar från Blomsterbudet och hans lilla familj :)

    SvaraRadera