onsdag 17 juli 2013

Hoppas kräkningarna slutar till natten!

Hon kräks fortfarande, men är i alla fall ganska pigg emellanåt nu, så det är jätteskönt!

Jag tog saken i egna händer och ringde "vår" avdelning och bad onkologen komma ner och prata med oss eftersom sköterskan här dissade hela grejen lite. När han kom så kom kirurgen samtidigt. ;)
De båda tror att hon fått mer mat än tarmarna klarar av.... de tyckte vi skulle avvakta till morgondagen med ordinarie personal och de verkade i all fall inte oroliga.

Men hur länge fortsätter man kräkas, magen är ju så tom den kan bli förutom en massa mörkgrön galla...  om det fortsätter måste de sätta en grövre sond så det backar upp i den så hon slipper kräkningarna åtminstone.

Frågor dyker ju verkligen upp vartefter, borde ha en privat läkare jag kan ringa och fråga dygnet runt! ;)

Mellan omgångarna hann jag med en kolteckning. :) Hoppas jag kommer igång med det lite så jag kan lugna nerverna istället för att grubbla.

(Men det är kanske inte så konstigt att jag vill ha ordentliga svar när vi blev hemskickade från akuten med förstoppning och det visade sig vara cancer!)


8 kommentarer:

  1. Åh nej, vad jobbigt att hon fortfarande kräks. Men vad bra att hon blivit lite piggare, hoppas det fortsätter så. Jätte söt teckning, så likt!

    Styrkekramar till er!!

    SvaraRadera
  2. Väldigt söt teckning :)

    SvaraRadera
  3. Hej, mitt lilla barnbarn, Amanda, har opererats för hjärntumör och går nu på cellgifter. Hon har också kräkts mycket men efter att min dotter kom på att det kan vara magsår efter alla tuffa mediciner så fick hon med sig läkarna på det. Nu får hon magsårsmedicin och har inte kräkts på många dagar. Kan till och med äta lite mat den vanliga vägen. Skickar en stor kram.
    Ywonne Gill

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! Det kan vara det så hon ska få losec nu äntligen! <3

      Radera
  4. Ååå så fint du tecknar, jättesöt bild :) hoppas hoppas kräkningarna upphör, stackars lilla Meja!

    SvaraRadera
  5. Jag ber och ber för dig Meja, ber för att du ska bli bra, slippa dina kräkningar och slipp allt det grymma du går igenom just nu..det är så himla orättvisst att du drabbats av detta...du är en solstråle som borde få vara ute och leka med dina syskon och dina kompisar...inte riktigt än, men snart Meja ska det bli så!!!
    tusen kramar och oändligt många böner skickas upp till dig/jasmina

    SvaraRadera
  6. Hej.
    Det är svårt att föreställa sig vad ni går igenom men jag försöker och jag hoppas innerligt att Meja snart mår bättre.
    Jag måste passa på att berätta för dig att jag tycker att du är en enastående mamma.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Såååååå fint du målar INA! // Ewelina

    SvaraRadera