fredag 26 juli 2013

Det var inget blåmärke.

Det går som en röd tråd genom hela den här resan. Hopp och förtvivlan. Glädje och sorg. Liv och död. Antingen eller.

Antar att det är så för alla som måste gå den här hemska stigen bland alla taggar och snår, att försöka rädda sitt lilla knytte bland alla farliga djur och monster. Förmodligen är det väl så även för de som ensamma måste gå den stigen, även om man är vuxen är man nog rädd och hela tiden pendlar man mellan två motpoler. Upp som en sol - ner som en pannkaka.

Det man hittat på levern var inget blåmärke efter operationen. Det är något annat. De vet inte än vad, utan en biopsi ska göras på måndag eller tisdag. Det kan vara sjukdomen. Det kan vara något annat.
Än så länge ligger planeringen för högdosbehandlingen kvar - inskrivning på onsdag och start torsdag.
Om inte biopsin leder till någon plan B eller C.

Tankar far runt som ett virrvarr. Försöker ta fäste vid vad Nicke sa: bättre nu än efter högdosbehandlingen, än så länge kan de göra något. Högdosbehandlingen kan ta den skiten med.

Men jag kan inte låta bli att tänka om inte detta försämrade prognosen.




11 kommentarer:

  1. Meeeeen dåååååååå. Vad är det frågan om? Ni hinner knappt kippa efter andan. Känner med er. Styrkekramar Pia Ebeklint m familj

    SvaraRadera
  2. ❤Tänker på er alla dagar... Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Men herregud Ina, hur mycket skit ska ni behöva ta? Men Nicke har rätt, högdosbehandlingen kan ta den med. Det måste vi tro på, något annat finns inte på kartan. Jag känner verkligen med er och skickar massor av styrkekramar till er alla.
    Kram Jill

    SvaraRadera
  4. Usch nä :( Hoppas av hela mitt hjärta att högdos behandlingen tar all skit .. Livet är en kamp de har jag också fått uppleva , de värsta som finns är när något allvarligt sker barnen .. Tänker på er och nu hädan efter så måste de vända mot rätt riktning .. Kram goa du ❤! // Åsa stuhre

    SvaraRadera
  5. Mina tankar går så ofta till Meja... o till er andra i familjen. Håller tummarna att det kommer vända efter hon fått sin högdosbehandling! Klart att det ska göra!!
    Många kramar till er <3

    SvaraRadera
  6. Styrke kramar till er! Jag tänker på er! <3

    SvaraRadera
  7. Stackars fina Meja! Tur hon har en sån underbar familj som stöttar och tillsammans kan ni vinna över cancern. Fortsätt kämpa. Vi är många som finns här för er! All styrka och kärlek till er!

    SvaraRadera
  8. Ni kommer klara detta,högdosbehandlingen kommer tab bort ALLT!!! Så är de bara.tänker på er/jasmina

    SvaraRadera
  9. Kära Ina, livet går upp och ned , Med er fantastiska styrka och glädje kring Meja tror jag av hela mitt hjärta att ni klarar detta. Positivt tänkande även om det är svårt så påverkar det Meja . Den glädjen man ser när familjen samlas är underbar. Jag fortsätter att be för Meja! Hela er familj har blivit en del i min dag , jag är så påverkad av detta. Må så gott och många kramar till er.♡♡♡♡♡♡

    SvaraRadera
  10. Finaste lilla Meja!! <3

    SvaraRadera