onsdag 3 juli 2013

Ingen stamcellsskördning..

Men åtminstone räkning i mikroskop! Så det går framåt och värdena stiger! :)
Hoppas verkligen att de kan skörda imorrn och på fredag så vi kan vara hemma och ha fest för Meja på lördag!

Försöker få till en backup-plan att Linus Svenning får komma upp till Huddinge istället, men det blir ju inte riktigt detsamma...

Annars har Meja det lite jobbigt med slemhinnorna, munsår och sår & svamp i de nedre regionerna. Lilla tjejen...Jobbigt, nu har hon väl fått så pass mycket cytostatika att biverkningar verkar vara oundvikligt. Synd bara att hon får jobbiga besvär nu redan innan högdosbehandlingen som jag vet kommer bli sju resor värre. :(

Idag blev det påfyllning av trombocyter som låg nere på 5, tur att hon inte hann få någon blödning!

Annars är vi båda rätt trötta och på sisådär humör! ;)



5 kommentarer:

  1. Jag har följt din blogg ett tag. Meja är en kämpe och kommer klara av det här. Tänker på er!

    SvaraRadera
  2. Kämpa på ni klarar det! <3
    /Ida

    SvaraRadera
  3. Meja vår lilla Meja, va du får stå ut lille vän...du är stark och kommer klara detta, men att du har det lätt kan man inte påstå, så ung och redan så mycket kämpande för din del, önskar av hela mitt hjärta att det fanns något sätt vi alla kunde hjälpa dig på!! Kommer många stunder på dagen då jag börjar tänka på dig Meja och det du går igenom och min kropp fylls av ilska för det är så jäkla orättvist och det finns ingen förklaring varför det blivit så, frustrerande....

    Skickar många kramar och idag tyvärr också några tårar, blev så ledsen av din bild:(

    vi tänker på dej/jasmina

    SvaraRadera
  4. Kramar om er alla!

    SvaraRadera
  5. Men lilla Meja vad jag lider med dig.
    Hoppas för allt i välden att du mår bra
    tills på Lördag då det är din dag.
    Jag vill bara krama om dig min lille
    vän! Har lite grejer till din pyssellåda
    som vi kan ta vid något tillfälle!
    Ina krama om GoMeja från mig!
    Inger :)

    SvaraRadera