måndag 29 juli 2013

Allt har gått bra!

Det var tydligen svårt att hitta rätt ställe på levern, så flera pyttiga sticksår på magen fick det bli innan de kom rätt.
Efter biopsin var hon tvungen att ligga på sidan på uppvaket i minst fyra timmar så att inte blödningar skulle uppstå i levern. Det sköna var att hon faktiskt sov hela den tiden och vaknade sen pigg och glad som en lärka! <3

Förhandsbeskedet positivt, dagens kontroller på leverbiopsin visade ingen sjukdom! Men de fortsätter kolla under morgondagen med andra tekniker så jag vågar absolut inte lita på det innan jag får det svart på vitt! Men hoppet har återigen vaknat till liv! :)

Under tiden hon var på biopsin mådde jag inget vidare och jag vet att jag måste prata med någon. Vill egentligen bara förtydliga att jag har haft en superbra kurator som jag gått bra ihop med som finns i Södertälje men jag har dessvärre ingen tid att kunna springa där just nu. Kuratorn här har, som någon av er redan nämnt, mer med försäkringskassan mm att göra. Det har jag klarat av bra själv! ;)
Så mitt hopp är att det finns någon bra på Huddinge som "passar" mig! För det är nog där jag kan behöva mest stöd!
trött och låg hemma härom dagen
trött på uppvaket med Mejas kitty-lurar :)
Planeringen ser fortfarande ut som tidigare: nätterna här på ALB med TPN (näringsdropp), dagpermis imorrn och inskrivning på Huddinge sjukhus på onsdag morgon. Högdosbehandlingen startar torsdag den 1 augusti.



27 kommentarer:

  1. Skönt besked iallafall. Hoppas kontrollerna imorgon visar lika positiva besked.

    Sov gott!

    SvaraRadera
  2. Åh vilken lättnad pustade högt när jag såg att det gått bra! Hoppas Du och Meja får en god nattsömn. Vakna upp i morgon bitti och äta en god frukost! Det här kommer att greja sig är helt övertygad. Sov gott kära vänner kram Ewa E

    SvaraRadera
  3. Åhh vad jag önskar att jag kunde göra något för DIG och LILLA MEJA!Jag är en mamma och mormor till en Astrid 5år och förskollärare. Tänker på dig och Meja varje dag.Kunde inte gå och lägga mig innan jag läst hur det gått för er idag. Styrke karamar till dig.Hoppas du och Meja kan sova bra i natt : Jag följer eran och familjens kamp.

    SvaraRadera
  4. Så skönt att det gått bra! Känner mej lättad!!!Nu hoppas jag,att ni får sova gott i natt! Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken lättnad att inget visa sig .. Och hoppas att allt förblir så . Det är sant du borde ha en kurator just där du befinner dig nu . Vore ju knepigt om de inte finns någon . För oerhört viktigt för dig för att kunna orka ,men falla måste man få göra . Kram och försök sov krama Meja från Åsa i Skåne

    SvaraRadera
  6. Men oj vad skönt och vilken pers du har haft
    och övriga i familjen idag. Har själv varit
    spänd och lite ofokuserad idag. Men det glädjer
    mig att ditt hopp åter kom tillbaka. Försök å
    sova nu. Imorgon är det en annan dag!
    Skönt att det gick bra för Meja skruttan!
    Kram/Inger

    SvaraRadera
  7. Tänker på er varje dag & ber te gud att detta ska sluta lyckligt!
    Kram Thea

    SvaraRadera
  8. Känner med dig Ina. Att prata med någon låter mer än klokt. Ta hand om Dig. Varma vänliga kramar Pia Ebeklint

    SvaraRadera
  9. oj vad skönt med lite goda nyheter!Nu önskar jag att hela famijen får sovs skönt i natt och samla nya krafter till morgondagen!!! god natt och kramar till er alla!

    SvaraRadera
  10. Så skönt att höra att allt gått bra idag. Hoppas det fortsätter så. Nu måste du tänka på dej själv också. Möjligen kan din egen kurator i S-tälje hjälpa dej med kontakt med kurator på sjukhuset. Hoppas ni nu får en lugn natt och kanske lite ledigt imorgon.
    Kram Jill

    SvaraRadera
  11. Böner och kärlek till er <3 Kraam Emma!!

    SvaraRadera
  12. Jag beundrar hela din familj och hur starka ni är. Sänder många tankar och luftkramar till hela din familj och dig.

    SvaraRadera
  13. Hej,
    Nu känner jag inte dig alls med jag tycker det är en jättebra idé att gå och prata med någon professionell. Dock kan jag undra om en kurator är rätt val? Ofta på sjukhus har kuratorer än mer praktisk roll som du skrev om den kuratorn som är där ni är nu. De sysslar just med myndighetskontakter med mer. Jag skulle snarare rekommendera att du går till någon som arbetar renodlat med samtal. Företrädesvis en psykolog. Alternativt finns också kuratorer med steg 1-utbildning. Hoppas kuratorn på ert nästa ställe har det annars, alt har lång erfarenhet av samtalsbehandling. Jag är själv socionom och i vår utbildning som är oerhört bred så läser vi inte så mycket samtalsbehandling/samtalstekniker. Vill inte baktala mitt eget yrke, utan tycker vi har en grym kompetens på flera saker och det finns också kuratorer med lång erfarenhet och vidareutbildning som är vana vid svåra samtal. Dock tycker jag du borde kolla upp möjligheten till att prata med en psykolog vars utbildning är mycket mer inriktad på samtal. Det är också ett legitimationsyrke och för att legitimeras krävs att psykologer gör en ptptjänst (att jämföra med at-tjänst för läkare). Hoppas ni får fortsatt goda besked kring Meja. Kram

    SvaraRadera
  14. Massor av styrkekramar till er!! <3 / Ewelina

    SvaraRadera
  15. SKönt besked än så länge. Fortsätter hålla tummarna. Hoppas!
    Kram K

    SvaraRadera
  16. Var så spänd hela dagen igår, var inne och tittade på bloggen hela dagen lång..jag tänker på er och fortsätter att be för er och finaste Meja/jasmina

    SvaraRadera
  17. Keep fighting girls:) Praying for you every single day:)

    Lots of strength
    Diana

    SvaraRadera
  18. Hoppas att ni har sovit gott i natt och att krafterna har återvänt! Håller tummarna att dagen bjuder på positiva besked! Tänker på dej och goa Meja! KRAMAR

    SvaraRadera
  19. Hej! Min dotter fick neuroblastom som 2 åring. Idag är hon 7 år! Tacksamt att drabbas i Sverige och under Kogners vingar. Vi låg också på Q84.a och opererades 2ggr. (Rygg, mage). Lycka till i morgon på den första högriskbehandlingen. Vi är några stockholmare till som håller tummarna för er!

    SvaraRadera
  20. <3 Omfamnar er av kärlek! <3

    SvaraRadera
  21. Åh vad härligt!! Håller tummarna att de fortsätter åt rätt håll! Tänker på er! En massa styrkekramar <3

    SvaraRadera
  22. Kjell Lindblad Nacka30 juli 2013 kl. 17:57

    Så skönt!! Tror ingen kan föreställa sig din oro. Jag våndades och då känner jag bara Meja genom din blogg. Men det är helt uppenbart att du måste få någon att prata med, Du har gått på reservtank för länge. Till slut kommer du att brista.
    Ni har nått in i så många människors hjärtan, tror att många med mig känner så starkt bland annat av dina texter och Mejas Fightingspirit.
    Följer er och önskar jag kunde göra något.
    Varma kramar till hela familjen

    SvaraRadera
  23. Vill bara säga att det finns jätte bra psykolog på Huddinge och B78. Det finns även en massa bra sjuksköterskor och barnsköterskor. Med stor erfarenhet. Har arbetat där själv som sjuksköterska många år (inte längre). Har själv ett barn med cancer (färdigbehandlad sedan maj, HOPPAS vi innerlig. Har haft och har en psykolog kontakt som varit super. Inga under bara dock. Det tar tyvärr inte bort onda och hemska... det går ju liksom inte... Det kan dock sätta perspektiv.. och instrument för att kunna hantera... Tänker på er och sänder varma tanker. Johanna

    SvaraRadera
  24. Hej Ina ! Hoppas dagen för er varit så bra som den kan . Kram Åsa Stuhre <3

    SvaraRadera
  25. Jag hoppas innerligt att dagen inte har bjudit på något negativt! Sänder er styrkekramar!!!

    SvaraRadera
  26. Hej!
    Hoppas du får tag i en bra kurator eller medmänniska att prata med,är så viktigt. Jag träffade min kurator i fredags och kände då att just nu kan jag klara mej själv,får ringa vid behov. Så var jag till läkaren idag och fick besked att mina behandlingar inte hjälpt,så nu måste dom hitta nåt nytt. Känns trist,men måste gå.
    Håller alla tummar o hundens tassar för att det går bra för er
    Kram

    SvaraRadera
  27. Fina starka familj, de du/ni går igenom måste va bland de tyngsta en familj kan genomgå. Den trygghet o kärlek du utstrålar till vackra Meja kommer göra att hon fixar de här. Jag läser flera ggr om dagen och jag hoppas för allt i världen att meja blir frisk och att ni får "börja om" hela familjen. Styrke kramar till starkaste mamman

    SvaraRadera