söndag 14 juli 2013

Jag har kommit på det!

Jag vet vad mitt chokladberoende beror på!

Det är en klockren förklaring så jag får nog fortsätta ett tag till, det är liksom biologiskt! ;)

Jag har fyra barn, har genomgått fyra graviditeter alla med chokladberoende, framförallt nattetid. Vid varje graviditet har det varit olika sorters choklad, helt sjukt!

Mio - Center
Melvin - Lion
Emmi - Kexchoklad
Meja - Apelsinkrokant

Och nu då - Mjölkchoklad! :D Och nej, jag är inte preggo, men min kropp tror nog det med alla sjukhusvistelser, mitt magonda (har adenomyos i livmodern) och ompysslandet av Meja. Dessutom "boar" jag svårt när jag kommer hem, sorterar garderober till förbannelse!

Så innan livmodern blir bortopererad kanske jag ska njuta av min mjölkchoklad på nätterna! ;)


PS. Bebistänket kom nog med flera pytte-bebis-bilder på fejjan, preggomagar på instagram och små bebisar här på avdelningen.

PSS. Grattis min allra första bästis Katja till lillasyster! <3

PSSS. Nicke om jag var du, skulle jag inte vara allt för säker, så svullen som jag blivit, moahahaha!

2 kommentarer:

  1. Hej Ina!
    Vill först så klart skriva, HEJA MEJA!! Vilken otrokig kämpe ♥
    Följer din blogg slaviskt ;)
    Eftersom du inte skrivit om detta idag så visste jag inte om du vet det, Meja och Linus är i kvällsposten idag ;)
    Styrkekramar till er!!

    SvaraRadera
  2. Haha!
    Nu förgyllde du ytterligare en natt på jobbet Ina! Förstår inte hur du kan skämta
    och glädja oss läsare så när livet är så upp och ner. Men jag älskar det!
    Jag har sagt det förut och jag säger det igen: jag vill bli som dig när jag blir
    Stor Ina!

    Nåt som är extra roligt är att jag också hade dille på center när jag väntade
    min dotter! Har bara ett barn såhär långt, men om jag nu skulle få fler
    så ska det bli intressant och se om jag följer din "kurva"... Då borde nästa beroende
    handla om Lion!
    Spännande!

    //en för er okänd Anna

    SvaraRadera