onsdag 24 juli 2013

"Meja blir en hjälte" - Elin Wicksell

En barnbok om cancer. Väldigt fin bok gjord av en gymnasietjej! Tack!


Meja är fem år gammal och bor med sin mamma, pappa och lillebror i ett stort gult hus. En dag hämtar mamma Meja lite tidigare från dagis för att de ska på besök hos doktorn. Det visar sig att Meja har fått en sjukdom som heter Leukemi, en sorts cancer i blodet. Meja och hennes familj får bo på sjukhuset tills Meja är frisk. På sjukhuset träffar Meja kompisen Malcolm. Inne på lekterapin leker Meja och Malcolm superhjältar och räddar alla världens barn från cancer. Men en dag när Meja och hennes familj kommer tillbaka till sjukhuset efter en veckas hemmatid är Malcolm inte där...

Jag hoppas att min Meja också får bli en superhjälte som klarar att vinna över cancermonstret! ❤

4 kommentarer:

  1. Så hon är 5 år då eller ?! Undrat det men inte hittat nånstans hur gammal hon är ..

    SvaraRadera
  2. Meja, du är verkligen en hjälte i våra ögon. Du är en fantastisk flicka som förtjänar allt det bästa i livet/jasmina

    SvaraRadera
  3. Det känns i hjärtat att en sån liten underbar och glad tjej ska behöva drabbas av cancer och jag hoppas innerligt och håller tummarna hårt för att Meja kickar cancern all världens väg.

    Skickar över en stor kram <3

    SvaraRadera
  4. Jag har precis hittat hit och vill skicka en gigantisk kram till hela familjen. Jag hoppas innerligt att lilla Meja blir en superhjälte. Stor kram till er <3

    SvaraRadera