onsdag 10 juli 2013

Fortsatta täta kontroller

Funkar smärtlindringen? (Meja har epidural och fick morfin inatt, nu ökar de epiduralen till rätt dos innan vi kommer upp på avdelningen...)
Kissar hon? (Hon har kateter och kissade inte så bra under op eller inatt men med lite medicin verkar det bättre)
Blodtryck, syreupptagning, puls mm (mkt lågt blodtryck inatt, men med medicin bättre, syresätter sig själv nu)
Blodprover (lågt Hb, ev blod snart)
Hon måste fortsätta fasta ett tag till, sen ska de kolla om magen funkar genom lite vatten i sonden...

piggelin i natt ;)
Hon har vaknat flera gånger inatt så jag har åkt hiss upp och ner som en jojo ;) och nu sitter jag och vakar. ❤ Vi båda längtar tills vi kommer upp på avdelningen.
nattens besök

När hon vaknade sist och var lite uttråkad frågade vi om hon vill se en film? Nej. Bolibompa? Nej. Filmen Linus gjort om henne? Ja. :D

Under musikens gång somnade hon gott igen. ❤

8 kommentarer:

  1. Åh va härlig läsning om hur operationen gått... <3 Hoppas smärtlindringen fungerar bra och att ni får komma upp på avdelningen snart!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så härlig läsning att op gick bra.
    Hejja Meja och roligt att Meja ville se filmen som Linus gjort.
    Styrkekramar Silla Sillal

    Sillas.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för att ni får komma upp på avdelningen snart!
    Hejja FINASTE Meja! (hoppas du köpt dig något fint för min "gåva" till dig! <3
    // Ewelina

    SvaraRadera
  4. Meja vilken kämpe du är! Du är en otroligt stark flicka som kämpar och kämpar...hoppas smärtan går ner lille vän..nu ser vi framåt mot högdosbehandlingen, den ska vi också fixa, eller hur Meja!?:)

    Vi tänker ständigt på dig söta Meja/Jasmina

    SvaraRadera
  5. Hoppas ni kommer till Furuvikparken snarast och att Meja blir en pigg stark tjej. Följer eran resa via bloggen och det Linus gjorde för Meja fick mej att gråta glädjetårar för trodde inte det fanns såna människor längre! Kämpa Meja

    SvaraRadera
  6. All kärlek och styrka till er <3 Varma kramar

    SvaraRadera
  7. Åh vad skönt att operationen gick bra! I ochmed dina inlägg om Linus Svenning så har jag fått upp ögonen för denna fina kille! Lyssnat på flera av hans låtar men favoriten är "Enda för mig". jag tänker på din Meja när jag lyssnar på den, just för att det är en av hennes favoritlåtar med honom. Denna blogg om Meja och hennes sjukdom berör verkligen. jag kikar hit flera ggr per dag för att jag"måste" veta hur det är med Meja. de 3 sista veckorna har jag läst bloggen och jag har aldrig gråtit så mycket under 3 veckor. helt plötsligt har jag så lätt för att gråta, både glädjetårar och mindre glädjande tårar! När jag kollar på klippet från Mejas födelsedag och klippet som Linus har gjort så gråter jag både av glädje och av medlidande. jag önskar sååå att jag kunde göra någonting för att Meja ska bli bra på en gång, men tyvärr. Det ENDA jag kan "göra" är att ständigt ha er i tankarna och skicka MASSOR av styrkekramar <3 <3 <3 <3 Nu gråter jag som bara den igen........<3

    SvaraRadera
  8. Så himla härligt tror jag har sett den 100 gånger KRYA på dig Meja. Du kan Du vill och Du ska !!!!!!!

    SvaraRadera