torsdag 18 juli 2013

Fortfarande ingen skymt av läkaren

Hon kissade lite dåligt så det gjordes ett UL av urinblåsan för säkerhet skull, men det var ok så hon ska få mer dropp för att återställa vätskebalansen i kroppen efter kräkningarna.


Vi hann också med lite bus när hon var pigg! :D När vi skulle duscha blev hon "bortkopplad" från droppställningen. Då tänkte vi passa på att rymma och busa med våra bra kvälls-sjuksköterskor! <3
Det var jätteroligt! Och Meja skrattade och fick tillbaka sitt busiga jag en stund! ❤

vi kikar genom dörrspringan om kuster är klar...
smyga i korridoren så ingen ser eller hör oss...
bästa att maskera sig för att vara på den säkra sidan! ;)


Men energin det tog att gå lite i korridoren och fnittra och busa med sköterskorna sög musten ur Meja.Hon började tok-svettas och orkade inte gå tillbaka, så jag fick bära henne till sängen där hon var jättetrött, alldeles röd och svettpärlorna blev bara större. Sen slocknade hon för natten.

Och läkaren har vi fortfarande inte sett skymten av.



5 kommentarer:

  1. Jag förstår ingenting, varför kommer inte läkarna oftare och tittar till er,ger er mer svar.jag blir tokig här hemma,kan då bara tänka mig hur ni känner...ni är oerhört starka som ändå hittar glädje och lek mitt i allt detta..du är en fantastisk mamma Ina, man har mkt att lära sig utav dig!....jag väntar otåligt på mer besked från läkarna.godnattkramar/jasmina

    SvaraRadera
  2. Massa tankar och kramar till er, världens sötaste och duktigaste Meja :)
    Hoppas morgondagen blir bättre

    SvaraRadera
  3. Härligt med lite bus och perfekt att ni maskerar er :-) Massa styrka till er<3

    SvaraRadera
  4. Så härligt att kunna busa lite mitt i allt elände,.. Kan inte låta bli att få mig ett litet skratt, ser framför mig hur ni smyger runt för att inte bli "upptäckta" åh Mejas mask var ju klockren!!!! <3 !!!!! // Ewelina

    SvaraRadera
  5. Vad fint ändå att få den lilla busiga stunden, och som jag längtar till den dag när jag vet att Meja kan busa hela tiden, precis när hon vill.
    All styrka till er alla!
    Kramar Helena N

    SvaraRadera