fredag 12 juli 2013

Feberfrossa

Kvällen var faktiskt lite bättre, åtminstone vad gäller rörligheten. Hon pysslade och höger armen fungerade mycket bättre! Lite presentfix till storasyster Emmi som fyller sju år idag! <3


Natten däremot har varit full med smärta och morfinpåfyllning. Så vi har varit vakna största delen faktiskt. Och nu på morgonen bröt den den stora feberfrossan fram och Meja fick över 39 graders feber i ett nafs. 
:( Så nu har de satt in det tunga artilleriet antibiotika, tre olika sorter. 
Det värsta är att jag känner någonstans, vad var det jag sa?!


10 kommentarer:

  1. Stackars liten. Det är ofattbart vad ni går igenom. All styrka till er. Kram

    SvaraRadera
  2. Men herregud, varför agerar dom inte tidigare..stackars liten, det sista hon behöver just nu är att få feber också, blir frustrerad och arg här hemma, kan då bara tänka mig hur ni känner. Jag hoppas att febern lägger sig snabbt så Meja får pusta ut litegrann iallafall, stackars liten:(
    Kämpa på Meja, så mycket du bara kan,nu är dumtumören ute från din lilla kropp, och nu ska vi kämpa tillsammans med dig resten av behandlingen..vi tänker på dig ständigt Meja och vi ber och ber och ber att du ska ta dig ur allt detta så fort som möjligt..många kramar till er alla (extra kram till storasyrran som fyller år:) /Jasmina

    SvaraRadera
  3. Efter en så stor operation blir det väl en "kulmen" sen vänder det och går åt rätt håll! Tänker och ber igen för lilla stackars Meja vad både hon och Ni hela familjen går igenom. Grattis till storasyster som fyller 7 år. Ni får fira henne när allt ordnat sig dubbelt upp. Kram till Er från ewa e

    SvaraRadera
  4. Dumma feber! =( Men ni ska se att antibiotikan ordnar det och Meja kommer att känna sig piggare! :) Men det är sjutton vad det ska vara mycket hela tiden! Allt tar sin tid, det var en stor operation hon gick igenom.
    Bra att hon orkar sysselsätta sig en stund och få tankarna på annat och pyssla lite till Emmie iallafall!
    Kramar från Monique

    Extra GRATTIS-KRAMAR till bästa syrran EMMIE! Hurra,hurra!=)

    SvaraRadera
  5. Hej,
    Jag blir så berörd av er kamp mot cancern och är full av beundran både till Meja men också till dig och din man som orkar dela med er av denna mardröm.

    Varje inlägg som jag läser så blir jag så tacksam för att min egen dotter som är precis jämngammal med Meja är frisk och kry. För att hon har Astma är ju en fis i rymden i jämförelse. För varje inlägg jag läser om er kamp så blir varje sekund med min egen dotter så mycket mer värd. Ni får mig att uppskatta tiden med henne så mycket mer.

    Ni har fått mig att inte ta saker och ting självklart.

    TACK!

    I min värld så är Meja en superhjälte!

    /David

    SvaraRadera
  6. Snart vänder det! Jag är säker på det.
    Och den där "vad-var-det-jag-sa-känslan", ja den finns alltid där när man som mamma och förälder vet exakt...
    Länge sen jag kommenterade nu, men jag läser allt du skriver, följer din lilla Meja.
    Ge henne en kram från mig och ta tag i min kram som jag ger till dig, Mejas pappa och syskon.

    SvaraRadera
  7. Håpe meja har det bra! Ho virke som ei stærk lita jente! Klæmma ifra Norge! Vi ønske dokker alt godt ! :)

    SvaraRadera
  8. Nej fy, inte mer feber. Hur mycket orkar hennes lilla kropp?

    Att läsa din blogg, att få följa Meja har precis som du skriver fått mig att stanna upp och tänka till. Njuta av mina barn och min man. Vara tacksam över de "små sakerna" osv.

    Hoppas och tror att Meja snart blir bättre igen.

    Styrkekram till er alla.

    SvaraRadera
  9. Stackars Meja!! <3 / Ewelina

    SvaraRadera