torsdag 11 juli 2013

Sjukgymnastik

Meja har feber sedan igår kväll, men eftersom hon får alvedon var 6:e timme så vet vi inte hur hög den är egentligen (den är 38 grader med alvedon!). Och den nya läkaren hade inte ordinerat att CRP (sänkan) skulle tas i morse vid blodproverna?! Det ska han få förklara! :/
Jakob Stenman, kom tillbaka! ;)

Jag är orolig att det är någon infektion på gång eller ännu värre lunginflammation, eftersom hon också är rosslig.

Jag känner mig tyvärr inte "trygg" på den här avdelningen, jag vill fortfarande en trappa upp. Där kan de ju Meja och cancerpatienter, här är de inte riktigt vana vid det. Här är det mest spädbarn med medfödda missbildningar.
Hoppas bara att jag inte förmedlar min illvilja till Meja...
lungövningar

tur att målarvekstan kom så hon hade lust att använda armar & händer <3

ont att sitta... skruttan liten

Idag har vi haft lite sjukgymnastik och ska fortsätta med det då och då så lungorna får arbeta, armarna röra på sig och Meja öva på att sitta.
Hon har väldigt dålig styrsel i höger arm, vilket kan bero på hur hon låg under op, men mest troligt på EDA´n (epiduralen). Så ett extra öga hålls på det.

Jag är någonstans glad att jag själv opererat buken och vet vilken smärta det handlar om och vad man måste göra för att bli bättre. Det blir lättare att berätta för henne då. Det är ju tur att barn läker snabbare än oss vuxna! Själv var jag mer död än levande efter min op. Det tog flera veckor innan jag kunde gå normalt...

Nu väntar jag in läkaren så jag kan ifrågasätta lite och få lite svar på alla funderingar!

6 kommentarer:

  1. Men Meja lilla vän, hade velat hjälpa dig så du slipper ha ont..kämpa på, vet att du har ont nu och att allt bara är jobbigt och kämpigt. Vi tänker på dig och ber för dig att såret läker snabbt så du slipper ha ont, och att den fortsatta högdosbehandlingen snabbt visar resultat så att du blir frisk och får åka hem till syskonen och pappa:)

    kämpa på, vi är med er!!/jasmina

    SvaraRadera
  2. Det är inte rättvist att ett litet barn skall gå igenom så mycket.
    Du är otrolig stärk lille Meja, jag hittade din block i förre veckan och har läst allt från början, nu väntar jag varje dag på att höra hur det går för dig och som alla andrar som läser din block ber jag för en snabb och fullständig tillfrisknad.
    Du är så fin och duktig och du får vara sur ibland. Som jag alltid sa till mina barn när de var små "du är så söt när du är sur".
    Kramar i massor till dig och styrkekramar till mamma.

    SvaraRadera
  3. Lilla lilla meja <3 Kämpa på med denna styrka du har! Läst igenom hela bloggen från första sidan och kommer att följa den! Lilla Meja, du har en sån stark mamma som orkar dela detta med sig! Kämpa på nu, så hoppas vi att denna hemska smärta snart är över! <3 Kram på er alla! Tänker på er <3

    SvaraRadera
  4. Älskade lilla Meja, kämpa på,... (Vilket jag vet att du såklart gör) !! :) kramar till er!! <3 påhopp Ina, bara påååå läkarna å ifrågasätt om det är nått du känner inte är OK,.. En mamma känner sitt barn bäst! Kraaaam Ewelina

    SvaraRadera
  5. Fina Meja, kämpa på! Vi är många som tänker på dig.
    Ser att "Enja" kommit fram, hoppas hon kan vara till lite glädje i denna jobbiga stund <3

    Kram till hela familjen!

    SvaraRadera