fredag 12 juli 2013

Det okända är läskigt

Feber har hon haft flera gånger och det är läskigt när den blir hög, men det är något jag känner igen! Hon behöver alvedon liksom.
Men när tempen nu på kvällen sjönk till 34,6 känns det inte lika ok!

En läkare kom in och kollade lite puls och sa att det tydligen kan bli så vid infektioner. Aldrig hört! Han gick lite efter skolboken... ta tempen i rumpan och så länge hon ser ut att må bra så gör hon nog det... eh va?!

Men den som lugnade mig mest var S, som vanligt, hon är en klippa! <3 Det är normalt, extra täcken för att få upp temperaturen bara.

Nu ska de in här en gång i timmen och kolla andningsfrekvens för att hålla koll på om det är någon allvarlig infektion tror jag. Plus att de ska göra alla vanliga kontroller 1 ggr/h, tre timmar framåt, dvs blodtryck, syresättning och temp.

Sova? Jag ? Skulle inte tro det! Räkna andetag och kolla temp den övriga tiden kommer jag nog sysselsätta mig med! ;)

Ciao

7 kommentarer:

  1. Hoppas du får vila lite i alla fall

    SvaraRadera
  2. Stackars lilla Meja, åh stackars dig Ina,... Att inte få sova gör ju allt samtycket värre,... Om man ändå kunde göra något, ... =( <3 // Ewelina

    SvaraRadera
  3. Jag ber att ni får en bra natt med god sömn,det kan ni behöva..har tänkt på er hela dagen,in finns i mina tankar ständigt.sov gott lilla Mejis/jasmina

    SvaraRadera
  4. Hoppas verkligen inte att det är en allvarlig infektion på g. Vad kan hända då?? Kan du inte skriva och berätta lite mer utförligt hur Mejas behandling går till och i vilket skede hon befinner sig i nu? Och vad som kan sätta stopp t,ex för fortsatta op/behandlingar? och sen undrar jag en sak till. Har ni några slags rutiner på sjukhuset? eller är det svårt att få det? och om ni har det, vad är det för slags rutiner? Och 1fråga till bara ;-) var gör du all den tid du är på sjukhuset? Jag menar på rummet osv. sitter du och Mej
    a och pratar eller läser ni böcker osv :-) Kramar i massor!!! <3 <3

    SvaraRadera
  5. Stackars lilla söta Meja.. Hoppas hon får en bra natts sömn trots allt och att kanske du, supermamman, kan få vila till dig en liten stund.. Önskar Meja allt gott jag kan! Fortsätt kämpa, ni finns ständigt i mina tankar trots att jag inte känner er.. Genom denna bloggen känns det dock som att jag är insatt, och vet vad som försigår, och kan ändå inte göra något mer än att skänka en slant lite då och då.. Cancer är hemskt, fruktansvärt.. Kram på er!

    SvaraRadera
  6. Stooor styrkekram till er. Fortsätt kämpa, ni är sååå starka. Ni finns i mina böner. <3

    SvaraRadera