måndag 15 juli 2013

Mer besök! :)

Det är faktiskt jätteskönt att få besök i lagom mängd för oss båda! Jag behöver prata med någon vuxen och Meja vill visa och berätta om vad som hänt. Att hon dessutom får presenter och jag lite gott att äta piffar verkligen till den här annars rätt trista tillvaron.

Eftersom vi verkar bli kvar fler dagar än jag hoppades så väntar jag på fler besök! ;)

fina tjejer från den Ekströmska/Finnströmska släkten! ❤ Det strålar om de alla!
Efter ett långt samtal med onkolog och kirurg idag vet jag lite mer om framtiden. De börjar sätta ut smärtlindringen, sakta men säkert. De ändrar lite i antibiotikamängd och sort eftersom hon haft värsta pådraget man kan ha ifall det var en allvarlig infektion. Och i och med det vill de ha kvar henne under uppsikt då infektionen återigen kan blossa upp. Q84 har fullt så vi blir kvar här på 83:an minst några dagar till. :(

Hon måste bli av med morfinet, antibiotikan och helst TPN-droppet samt dessutom vara säkert fri från infektion innan vi får åka hem. Nu, med bra info från onklogen (mer erfaren och bättre på att förklara) känns det helt ok!
Maten går det sisådär med, rinner rakt genom fortfarande så nu vill hon inte äta. Får prova med sondmat igen imorgon.

Sedan väntar vi på en magnetröntgen (för att kolla hur allt ser ut efter op), troligtvis blir den under sövning på fredag.

Högdosbehandlingen förväntas starta v.32 om allt fungerar som det ska (dvs platsen på Huddinge blir ledig) annars måste hon få extra doser cytostatika här först...

Försökte flirta till mig att kunna åka på en veckas charter, men fick bara tillåtelse att vara i Södertälje och typ Sydpoolen... synd! Men försöka går ju! ;)

Dagens bästa var i alla fall att min favoritkirurg Jakob Stenman ringde hit och frågade hur det går med Meja! <3 Och påminde dem om att de får ringa gällande henne trots semester och om jag har några frågor! Hmm, ja tack typ för flera dagar sedan med helgens rötägg till jourläkare.
Bara vetskapen att han finns där för oss värmer! Kärlek! ❤


6 kommentarer:

  1. Finaste Meja....kul att höra att ni får besök då och då...tänker på er/jasmina

    SvaraRadera
  2. Sitter här med tårarna flödande över kinderna. Ni finns i mina tankar.

    SvaraRadera
  3. Ni får ta en resa när allt lugnat sig, och fira när det värsta är över! Sötaste Mejan jag sett, skönt med lite besök som får tiden att gå. Mina tjejer är Meja och Linusfrälsta sen jag tipsat om din blogg. Tänker på er och pratar om er varje dag. Kram en trogen bloggföljerska med cancer i familjen

    SvaraRadera
  4. Jag följer bloggen dagligen nu, och blir så glad för lilla Mejas framsteg!! Kramar till er!

    SvaraRadera
  5. Härligt att det finns läkare som verkligen bryr sig, (även på semestern) ! <3 / Ewelina

    SvaraRadera
  6. Christian "Blomsterbudet" Nyman17 juli 2013 kl. 19:50

    Om ni inte vill till sydpoolen så kan jag rekomendera TomTits exeperiment! ett annorlunda och roligt ställe här i Södertälje.

    kram på er från Blomsterbudet med familj

    SvaraRadera