måndag 29 juli 2013

Biopsin på levern pågår...

och jag mår illa!

Lågt Hb hade hon i natt, vilket de inte har någon direkt förklaring till men en påse blod behövde hon innan sövningen.
Meja har varit låg på morgonen och känt sig "konstig", illamående men inte som vanligt (hennes egna ord)... dessutom sa hon att hon känner sig sämre?!... och jag läser in allt till det värsta. Fan jag håller på att tappa min mask, min säkerhet och mitt hopp. Det får inte ske!!!

Måste nog hitta någon utomstående att prata med, grejar nog inte så mycket mer. Hoppas det finns en bra kurator på Huddinge!



Dröm om Thailand, stranden och det glittrande havet älskling!

33 kommentarer:

  1. Lilla gumman :-( <3 Klart du måste prata med nån, du måste ventilera, gråta, skrika vara arg och det gäller nog er alla som står bredvid er fina Meja. Ni är inga maskiner som ska orka hur mycket som helst, prata med personelen på avd och be om hjälp. Håller mina tummar hårt och tänker på er. Kram <3

    SvaraRadera
  2. Hej..det kan nog vara bra, man orkar inte hur mycket som helst. kram..tänker på er varje dag.Carina.

    SvaraRadera
  3. Önskar att jag skulle kunna lidra din smärta och rädsla!!!Det är nog bra att prata med en kurator!Dom är ju till för det!!! Att bara få släppa loss alla känslor som ligger och pyr!!!!!!! Jag håller er intill mitt hjärta! KRAMAR

    SvaraRadera
  4. Jag följer er kamp och hoppas av hela mitt hjärta att det ordnar sig. Förbannade jäkla skitsjukdom :((( många kramar från mig till er <3

    SvaraRadera
  5. Ina!Självklart ska du ösa ur dej all ilska och rädsla!!!!!! Tror inte att man alltid kan vara stark!Jag hoppas och ber att allt ska gå bra! Kramar i massor

    SvaraRadera
  6. Följer er varje dag och håller tummarna att det går bra idag!Heja meja! Du är en kämpe!!!! KRAM

    SvaraRadera
  7. Så tappra !! Men det klart att det finns en gräns , men hoppas verkligen du orkar kämpa tillsammans med din familj !

    SvaraRadera
  8. Alla mina böner går till er idag/jasmina

    SvaraRadera
  9. Ja, Ina. Det måste du nog göra. Man orkar inte hur mycket som helst. Så hör med personalen där och vårda dig själv. Meja
    tar de andra hand om.
    Puss å kram på dig./Inger

    SvaraRadera
  10. Sitter på en ö i Medelhavet men följer er varje dag ändå!
    Tänker på Erich skickar en massa sol och värme till er!

    Kramar// en för er okänd Anna

    SvaraRadera
  11. Du måste prata med någon för att kunna orka dra detta lass. Du måste kunna släppa ut dina känslor utan att behöva vara stark jämt.
    Jag lide med er så. Önskar så att det skulle komma en snabb vändning.

    Styrkekramar <3

    SvaraRadera
  12. Det låter klokt att prata med någon utomstående. Jg tror din blogg är en bra terapi men du behöver någon du kan ösa ut din ilska, rädsla och onda tankar på. Håller tummarna för Meja, alltid, varje dag. Hon bara måste klara denna kamp.
    Styrker kramar ❤❤❤❤❤
    Kram Maria ( www.frugnu.blogg.se)

    SvaraRadera
  13. Kramkramkram o massor av styrka ��

    SvaraRadera
  14. Ja, prata med nån utomstående, en du har förtroende för, en du kan visa alla dina känslor för, en som fattar, förstår och där du kan hitta dig själv. Vet att det är svårt att hitta nån sån, men jag hoppas att du gör!
    Kramar om ...

    SvaraRadera
  15. All styrka och kärlek till er. Fuck cancer! KRAM Helena

    SvaraRadera
  16. När du behöver krafter kommer dom.Men du behöver prata...gråta...skrika...ALLT är tillåtet!Håll inte undan dina känslor.Många kramar <3

    SvaraRadera
  17. Läser om Er kamp, Mejas och familjens.
    För 12 år sedan var jag där ni är idag. Tror ibland att jag överlevde just tack vare min kurator. Hos henne vågade jag sätta ord på de förbjudna tankarna. Överlevt hade jag gjort ändå, det förstår jag, men inte så bra som jag gjorde med henne.

    Håller tummar och tår för Er!
    Kram fr mamma till 4

    SvaraRadera
  18. Åh om man kunde hjälpa er på nåt sätt.. Kramkram

    SvaraRadera
  19. Jag tänker på er och kramar härifrån! Tänk på dig själv också Ina. Det ni tvingas utstå är overkligt, omänskligt. Du är också viktig. Du ska också orka. Vi är många runtomkring som kämpar med er och håller alla tummar! KRAM från Maria i Bandhagen

    SvaraRadera
  20. Jag förstår dig fullt ut , och den masken av med den Ina . Detta är så jävligt som det kan bli . Men du måste prata med kurator eller en annan neutral person som genom lidit samma som du. Kram Åsa ❤❤❤

    SvaraRadera
  21. Stackars dig Ina. Du behöver inte vara stark hela tiden, du är inte mer än människa. Att behöva gå igenom det du gör är alla mammors värsta mardröm. Var inte rädd för att prata med någon, de finns där för dig.

    Och lilla lilla Meja, hon får inte bli sämre. Hon SKA klara detta.

    Kram

    SvaraRadera
  22. Ina, du klarar det här!
    Det har du visat genom allt du och din familj har gått igenom.Att prata med en utomstående låter som en bra grej.
    Styrkekramar
    Jannica

    SvaraRadera
  23. Åh nej, hoppas det bara var något tillfälligt och att hon nu mår lite bättre. Hoppas du hittar någon att prata med. Styrkekramar till er!

    SvaraRadera
  24. Jag vet inte vad jag ska skriva, så jag skriver bara mitt lilla tips. Prata hellre med en sjukhuspräst än en sjukhuskurator. Min erfarenhet är att prästerna lyssnar och kuratorn vill hjälpa med tex FK och liknande.

    Hoppas att ni båda mår så bra ni bara kan efter dagen och att biopsin inte visar något alls!

    //Veronica

    SvaraRadera
  25. Ni ska klara det här!Så är det bara! Hoppas att du kan få prata med någon som förstår din ångest! Det skulle ju vara bra. Hälsa Meja och ge henne en stor kram från mej!Kram till dej med Ina!

    SvaraRadera
  26. Styrkekramar till er!! Och lilla söta Meja, en sån kämpe! Tänker på er varje dag, hoppas med hela mitt hjärta att hon kommer bli frisk snart! <3 kram från Helen

    SvaraRadera
  27. Älskade Ina, ni ska klara det här , mina tankar är med er hela tiden. Hoppas att provet i dag är positivt och skulle det inte vara det så är läkarna superduktiga. Förstår att du håller på att krypa ur skinnet! Ovissheten och väntan är hemsk. Önskar av hela mitt hjärta att Meja snart blir frisk. Hoppas du har kunnat prata skrika och gråta man får faktiskt göra det och det blir lite bättre då. Tänker på er och ber för Meja. Många kramar Ewa E

    SvaraRadera
  28. Styrkekramar!! Jag vet vad du genomgår.. min pojkvän och nu sambo insjuknade i denna jävliga sjukdom för lite mer än två år sedan, så jag förstår precis hur du känner. Jag hoppas att allt går väl med din lilla tjej, hon är verkligen jättesöt! Ta hand om er! Kram Alexandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Alexandra, inte för att vara elak men du vet inte alls vad hon känner. Det är hennes BARN detta gäller, hennes liv hennes själ hennes hjärta!! Man kan inte jämföra det med ens pojkvän snälla du!!! Beklagar dock att din pojkvän fick denna hemska sjukdom=( den förtjänar ingen!

      Radera
  29. Fina lilla Meja, en sån kämpar tjej! Åh Ina, hitta någon utomstående att prata med, någon att vara ledsen å arg för och som kan hjälpa dig "profisonellt" !! Min syster tatuerade in en tänkvärd text under sina skulderblad efter hon förlorat sin lilla dotter "flisan" i hjärntumör ,... " You nerver strong you are until being strong is the only choice you have" Såååå sant! Massor av styrkekramar till er! Detta SKA Meja greja!! <3 / EWelina

    SvaraRadera
  30. Ska ju vara " You nerver know how strong you are until being strong is the only choice you have" <3 / Ewelina

    SvaraRadera