fredag 19 juli 2013

Ombytta roller.

Idag fick Meja trösta mig. :(
fina fina Meja, förlåt! ❤

Jag kunden inte hålla tårarna tillbaka när kirurgen utan medkänsla och kommunikationsförmåga meddelade att vi inte kan åka hem. Meja mår bra, det finns inget de gör förutom näringsdroppet (TPN). Hennes mående faller inom normalramen och är inget akut fel. Men vi kan inte åka hem eftersom tarmarna inte fungerar som de ska efter operationen. Hon måste vänjas vid mat igen.
Jag vet att jag klarar av att trappa upp sondmaten lättare hemma (jag är mer van än de är här känns det som, jag vet att jag lättare kan få i Meja vanlig mat hemma, där hon kan välja vad hon vill ha. Vem förutom jag vet hur Meja fungerar och hennes tecken när hon inte orkar mer eller mår dåligt?

Men det är en ansvarsfråga. Går vi hem gör vi det på eget ansvar. Jag bad honom ringa till JS (den braiga kirurgen som är på semester) men det ville han inte! "Jag har jobbat längre än honom, vad kan han säga som jag inte kan?! Vad det är för vind i seglen eller?!"
Kanske berätta allt på ett mänskligt sätt. Nä, det behövs nog en charmkurs för fler på den avdelningen. :/
Äter min meze-tallrik medan Meja ligger sövd och röntgas. Försöker få tag på en dietist och köra mitt eget race.

Dessutom kan högdosbehandlingen bli redan v.31 så sommarlovet för oss verkar försvinna ur sikte. Bort mot horisonten.

11 kommentarer:

  1. Vissa vet inte vad medmänsklighet är! Synd bara att ni råkat ut för dom i en period där man inte orkar med dom! Kramizzz

    SvaraRadera
  2. Herregud, och dom ska kalla sig själva läkare, och dessutom barnläkare..dom ser själva allt ni går igenom och ändå sköts det inte på ett bättre sätt, sorgligt...
    ni förtjänar alla svar ni kan få och lite till...som förälder kan man aldrig få nog med svar i en sådan här situation, det borde dom fatta!
    jag är ledsen att ni inte får det sommarlov som ni önskat, men samtidigt känns det bra att behandlingen sätts igång tidigare så att Meja kan få bli frisk snart...
    LÄNGTAR till den dagen då vi får veta att behandlingen är avklarad och vår lilla Meja blivit frisk, längtar som bara den...ska be och be varje dag fram tills dess...ha en fortsatt bra dag där uppe på sjukhuset, hoppas ni inte har det allt för tråkigt.
    (har tittat på klippet med Linus idag, flera ggr, lika härligt att se varje gång:)/jasmina

    SvaraRadera
  3. ni är så starka allihopa, hela familjen. ber för er! styrkekramar <3

    SvaraRadera
  4. Har inte kommenterat tidigare, men nu lände jag att jag måste. Jobbar själv på barnklinik och har lång egen erfarenhet av sjukvård, för att vara sjuk måste man vara frisk och trampar man på en eller annan tå på vägen så struntar man i det. Sök den braiga kirurgens nummer på Eniro eller hitta.se och ring honom själv!! Det skulle jag göra! Hoppas ni snart får komma hem och få hjälp av ASIH. Läkning går fortare i hemmiljö, stort krya på sig till Meja, o styrka till dig så du orkar!! / Mia Blekinge

    SvaraRadera
  5. Blir så ledsen och upprörd över att höra om kirurgens bemötande... Jag arbetar själv inom vården och vet att bemötande, inte minst mot anhöriga som befinner sig i svåra situationer, är en av våra viktigaste uppgifter! Det FÅR inte brista där, det får bara inte det. Skickar lite styrkekramar och önskar att ni får komma hem snart. Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Tusen styrkekramar till er. Kraaaam Emma!

    SvaraRadera
  7. Usch usch usch en så trist kirurg, det känns som att du mått mycket bättre bara du fått prata med din favoritkirurg.. Kunde han inte bjussat på det? Många kramar från Jennie i Ronneby

    SvaraRadera
  8. Idag vill jag skicka några varma och hårda sommarkramar till er båda två!
    Förstår att just idag känns extra tung och att sommarlovet ser ut att försvinna bort
    i rökmoln är riktig skit rent ut sagt...
    Men det är nedrans tur att ni har så många fina och härligt många sommarlov framför er.
    Sommarlov med sol, salta bad, svenska jordgubbar, barfotalekar i gräset och massa familjemys.
    Sommarlov utan sjukhus, utan odrägligt oempatiska läkare, ett sommarlov utan CANCER!!!
    Det är vad som väntar er! Det vet jag!

    Men just idag hoppas jag att mina tankar och mina kramar kan lysa upp lite i erat mörker!

    //En för er okänd Anna

    SvaraRadera
  9. Kära Ina, det finns alltid fel folk på olika stolar! Förstår din frustration nu du vill hem till övriga familjen. Tror också att orken sinar när man är på helspänn hela tiden. Försök ta en promenad utanför väggarna en stund och prata av dig med ev en kurator man får gråta skrika ja vad man känner för. Pressen har varit fruktansvärd och även för familjen hemma . Glöm att det är sommar det kommer många fler härliga somrar med familjen . Meja ser piggare ut nu håll om varandra NU kämpar vi!,,,,,♡♡♡♡♡♡
    Kramiz ewa e

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ewa!
      Vill bara att du ska veta att jag är så glad att du följer oss och tack för dina peppande ord, trots att jag inte alltid orkar svara.
      Hoppas att allt är bra med dig! Meja pratar ofta om Alvar där han sitter på månen och ser på oss. :)
      Många kramar
      Ina

      Radera
  10. Usch stackare!!! Tycker så synd om er,!! Fasen att inte favvo läkarn kan vara där och hjälpa er,.. Ska man få någonting gjort får man göra det själv,.. Ring läkarn!!! ;) massor av styrkekramar!! // EWelina

    SvaraRadera