söndag 16 juni 2013

En lite sämre dag.

Antibiotikan hon ska ta i förebyggande syfte mot någon slags lunginflammation kräks hon bara upp. Den är tydligen viktig att få eftersom hon under lång tid haft väldigt lågt immunförsvar. Ny ställning om hur vi ska göra tas imorrn av ordinarie doktor.

http://www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/pneumocystisinfektion/

Dessutom får hon inte behålla sondmaten heller. Så nu kör vi små skvättar vatten och hoppas att hon får behålla det! Annars blir det dropp...

Och med tanke på tröttheten och blekheten så skulle jag tippa på att hon behöver blod också! Min skrutta, idag vakar jag som en hök.


Kräkpåsarna är dagens braiga uppfinning! :) Grymma!



16 kommentarer:

  1. Hej underbara du :) jag undrar om du har någon mail som jag kan kontakta dig på för jag har en viktigt sida som jag skulle vilja skicka till dig personligen som handlar om botemedel för cancer.

    Som du kanske snabbt kunde läsa igenom det är inte så mycket och det finns annars en video också på sidan som jag skickar till dig.

    För jag skulle nämligen vilja veta dina tankar kring sidan och dess info, så om du kanske kunde fråga eran läkare om botemedlet. Kram på er och hälsa Meja att hon är världens bästa och sötaste lilla prinsessan. Hon är en riktig kämpe!

    SvaraRadera
  2. Åh söta lilla Meja! Hittade hit till din blogg för några dagar sedan och blev helt fast i den, jag blir så himla rörd av att läsa om er dagliga kamp mot den FÖRBASKADE cancern!!
    Jag håller alla tummar och tår för att Meja ska bli frisk igen!
    Styrkekramar till er alla .

    SvaraRadera
  3. Stackars lilla skrutt... Håller tummarna att hon piggnar till. förstår att ni har en tuff vecka framför er.

    SvaraRadera
  4. Jag hittade denna blogg för ca. 10 min sen, och sen dess har tårarna runnit ner för mina kinder. Att livet kan vara så orättvist. Sänder styrkekramar till Meja, dig och er övriga familj!
    STAY STRONG.

    SvaraRadera
  5. Massa styrke kramar till Meja och er alla. Lulla pluttan ser så liten ut nu jämfört med några månader sen. Men hennes blick har blihit mognare på något vis....

    SvaraRadera
  6. Skickar en bunt med kramar till er och önskar er all lycka!

    SvaraRadera
  7. Inget barn ska behöva gå igenom något liknande. Vilken kämpe hon är er Fina Fina Meja ! Jag sänder all tro och allt hopp jag har till er, och mängder med styrkekramar till Lilla Meja !! <3

    / Frida

    SvaraRadera
  8. Styrkekramar till er....vilken liten kämpe ni har!

    SvaraRadera
  9. Ni verkar vara en så himla gullig familj, vilket säkert är en stor trygghet för er dotter! Jag hoppas att det kommer att gå bra för henne och att hon snart kan bli frisk. Du är en riktigt bra mamma i alla fall!

    Kram på er alla!

    SvaraRadera
  10. Jag har under dagen läst igenom alla dina inlägg här på bloggen, från första till sista. Detta är så hjärtskärande för mig och jag fäller tår efter tår. Visst är livet orättvist?
    Du och din vackra familj gör helt rätt, ni hittar glädjen i all sorj. Som jag alltid säger "Glädjen är den mest hjälpande medicinen av dem alla".

    Jag har nu förstått vilken fantastisk organisation barncanserfonden är, och insett att det verkligen går att hjälpa ditt och andras barn som är drabbade. Jag har bestämt mig för att göra något, något som hjälper.

    Meja är fantastisk fin och stark. Jag hoppas att allt kommer att gå bra.
    Det finns alltid hopp, sluta inte tro.
    Kramar!
    /Tjej 17 år.

    SvaraRadera
  11. Nydelige Meja. Jeg håper at det herfra bare går oppover. Hold ut kampen! Jeg tenker på dere.

    Klemmer

    SvaraRadera
  12. Har spenderat hela min kväll på min semester i Barcelona åt att läsa din blogg. Jag är så otroligt rörd och arg på denna dumma sjukdomen. Din fina lilla dotter är helt underbar, verkar som en riktigt kämpe precis som resten av din familj, och framförallt du. Att driva en blogg såsom du gör är så betydelsefullt för många ska du veta, både för andra familjer i samma situation och även andra som faktiskt bryr sig om andra, fritt främmande människor.

    Jag önskar dig, din familj och framförallt söta lilla meja all lycka till och jag ska skänka alla styrketankar jag har åt er. Fortsätt kämpa och se alltid något positivt i det hela. Kommer följa er resa flitigt här via din blogg, all lycka till!
    Många, många styrkekramar / Ida, 18 år, Helsingborg.

    SvaraRadera
  13. Läst genom några sidor på bloggen och tårarna kom på en gång.

    Skänker en extra tanke till Meja och hela din familj. Meja är en sådan kämpe även så du och resten av familjen, ingen människa ska någonsin behöva gå genom det som Meja gör. Jag hoppas av hela mitt hjärta att din underbara dotter blir frisk , att hon kan springa omkring och leka som barn ska göra. Jag hoppas att denna hemska sjukdom inte tar över henne helt.
    Massa styrkekramar!

    SvaraRadera
  14. Jag har läst några inlägg på din blogg men mer än så behöver jag inte för att veta att din dotter är en sådan kämpe, precis som ni i resten av familjen. Jag vill bara säga att jag hoppas så att ni lyckas kämpa hela vägen, att ni inte behöver gå igenom den sorgen som blir efter ett förlorat barn och ett förlorat syskon. Att Meja får chansen att leva hela sitt liv, att hon får chansen att bli gammal. Min lillebror fick nämligen inte chansen, han hann bara bli 19 år innan han hastigt och helt oförberett togs ifrån oss. Och nu står vi kvar med den fruktansvärda sorgen.

    Det har nu gått drygt fyra månader och i början var jag så orolig för att han skulle vara själv, för vi är ju inte där, och tänk om han inte hittar några vänner? Så jag vill skänka lite tröst i förväg utifall ni nu skulle tvingas vara med om det värsta man kan vara med om. Meja kommer bli bra omhändertagen i vad jag kallar himlen. Hon kommer inte vara ensam. För om inte annat så kommer min bror att ta hand om henne. Han har så bra hand om barn, han kommer busa och leka och vara med henne hela vägen. Det är jag helt säker på. Och jag säger det för jag skulle ha velat höra det när jag först tvivlade och ibland fortfarande tvivlar.

    Självklart förstår jag också att du inte ens vill läsa detta, för det får inte hända. Men spara det jag skrev långt där inom dig, för man vet aldrig med den här världen. Jag kommer att tänka på er, på Meja, och hoppas att du aldrig behöver plocka fram det jag precis skrev. Lev i nuet och ta hand om er, försök spara varje ögonblick i ditt hjärta.

    Många styrkekramar! /Sofia

    SvaraRadera
  15. HEJ!!!
    jag har läst din blogg nu ett par dagar, hitta den via kenza :) tänk va snäll hon va som dinerade pengar!!!!!!

    Jag vill bara ge en stor styrkekram till er alla, jag tänker vekrligen på er, på dig som mamma, på lilla fina meja, hon är så söt!!! och vilken kämpe, o vad hon går igenom. hoppas allt bra mer än bra!!!! ta dagen som den kommer!!!

    kram på er alla!

    SvaraRadera
  16. Fy tusan för att gå igenom det ni gör, Hoppas verkligen ni tar er igenom det!


    Ingen förtjänar detta!

    SvaraRadera