torsdag 15 augusti 2013

Matlådor och besök! :)

Idag har jag fått massor av matlådor och jag är så glad (och proppmätt). Tack alla inblandade!

Meja har varit lite bättre i dag (med högre dos morfin ;)). Inte lika hög feber och lite piggare (förhoppningsvis verkar antibiotikan redan). Hon har fortfarande ont och har väldigt svårt att prata eftersom hon inte kan svälja.

Nytt för idag är att hon ska inhalera natriumklorid som är slemlösande då hon rosslar lite och hon får vätskedrivande eftersom hon ökat lite i vikt.
Annars är läget fortfarande som förväntat så får vi se vart CRP´t är på väg imorrn.
Från igår får hon även neupogen, som stimulerar benmärgen att producera vita blodkroppar. Men det tar ändå flera dagar innan de börjar stiga.

Idag hade Meja kompisen Måns på besök och då försöker man vara lite piggare än man egentligen är. :) Jag är glad att hon gick lite grann, tror att det är väldigt nyttigt att försöka röra på sig så mycket man kan trots att man är dålig. Men det tog på krafterna så fort vi kom upp igen slocknade hon och sover fortfarande! ❤

Jag hittade dessutom två bilder i Mejas telefon som hon tagit på sig själv! :D Måste ju bara dela med mig! Hihihi! Tokfian! <3







14 kommentarer:

  1. Vilken söting :=))) kram ..Carina.

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Humor har hon o söt är hon :)

    SvaraRadera
  3. Vilken kämpe Du är lilla Meja! Du lär och påminner oss hur värdefullt men sårbart livet är. Vi bär med oss den kunskapen, precis som vi bär Dig i våra tankar och hjärtan varje dag! Kämpa på tjejen! kram N

    SvaraRadera
  4. Underbart att det verkar varit en "bra" dag idag.

    Goa bilder hon tagit på sig själv. Hihi

    SvaraRadera
  5. Goa Meja. <3
    / Inger

    SvaraRadera
  6. Sköna bilder <3 kram Katrine

    SvaraRadera
  7. Hihi Vilken skön humor hon har! Bilderna är ju hur coola som helst!Jag hoppas natten blir lugn för er båda!Jättebra att du Ina får mat av vänner!Kanske inte är så lätt att ta sej för att laga mat!!!! GOD NATT OCH EN MASSA KRAMAR/LENA

    SvaraRadera
  8. Vilka sköna bilder :-) söt hon är och fina bilder hon tog själv också :-)Skönt att höra att hon mått lite bättre idag..kämpa på meja lilla du fixar detta kram till er båda två och hoppas ni får sova gott inatt

    SvaraRadera
  9. ps. glömde säga att jag tycker det är superbra att du Ina fått mat av vänner ;-) Kram

    SvaraRadera
  10. Så bra att Meja har mått en aning bättre idag!Häftiga bilder!Fortsätt att kämpa på!Allt blir snart bra!Sov gott i natt!STYRKEKRAMAR

    SvaraRadera
  11. Meja, du är en sån kämpe och jag beundrar dig så! Kram till dig och din familj.

    SvaraRadera
  12. söta bilder på en riktig kämpe! många kramar <3

    SvaraRadera
  13. Bilderna som Meja tagit själv fick mig att le stort:-) Hittade liknande i min egen dotters mobil:-) Man kan inte låta bli att fundera på vad hon tänkte själv när hon såg bilderna, hon måste ha fnissat gott. Den sista är riktigt härlig<3 //Åsa Stackenholt

    SvaraRadera