torsdag 15 augusti 2013

Lukter & minnen.

Ni vet hur en viss lukt kan få en att minnas något speciellt, att man förknippar en viss doft med någon eller en händelse i sitt liv. Meja tyckte tex att hissen idag luktade farfar (full av parfymdoft ;)).

Idag hände detta mig också! Jag föll tillbaka nästan 5 år i tiden när jag höll Meja i famnen och luktade på hennes huvud medan jag blundade. Hon luktade precis som den där första "nyfödd bebis"doften. Det var som att jag var på BB och snusade på min lilla nyfödda flickas omtåliga huvud.
Det var en riktig wow-känsla! Kärlek och värme! Men också ett sorts vemod...


4 kommentarer:

  1. Åhhh,jag minns själv doften och känslan av min då nyfödd son!(nu är han 38 år!)Men jag kan plocka fram känslan när som helst,så jag förstår precis vad du menar!Visst är det vemodigt....andra dofter kan göra mej ledsen... Men så är livet,eller hur? Är ändå glad över minnena! Kramar

    SvaraRadera
  2. Visst är det en av de bästa dofterna och upplevelserna, att snuffa på sin bebis huvud. Minns fortfarande hur det var trots snart 30 år.
    Kram Jill

    SvaraRadera
  3. Fina fina lilla Meja,.. Vad du kämpar, du har ju inget val, åh INa, vilken otroligt underbar Mor du är, hon hade inte kunnat få någon bättre, det är du som bidrar till att hon trots all smärta å elände kan ha ett leende på sina läppar! Massor av styrkekramar till er!! (TA DÖÖÖÖ PÅ CANCER F*N!!!!! ) // Ewelina <3

    SvaraRadera