måndag 30 september 2013

Kvällens filosofiska.

Meja: "Alla gamla människor tycker jag är stackarns."

Jag: "Jaha, varför det?"

Meja: "Jo, för de mår dåligt... och är gamla. Som morfar... och farfar."

❤❤❤
Mejas ängel

Snacka om empatisk lilla Meja är! :) Sen frågade hon om jag är gammal eftersom jag börjat få gråa hårstrån! Där klippte jag av diskussionen! ;)

Hon har frågat ett par gånger om hon drömmer, trots att febern håller sig nere runt 38 med alvedon. Blodtrycket är mycket lågt trots påfyllningen av blod, så hon får lite extra vätskedropp. Har kissat dåligt så det borde ju hjälpa även där.
Kräks gör hon så fort febern är på väg upp. Annars är hon ok. Hoppas vi vet mer imorrn.

6 kommentarer:

  1. lilla skruttan vad underbar och empatisk hon är lilla Meja :-) Förstår att du klippte diskussionen när hon fråga om du var gammal för du började få gråa hår men ska erkänna att jag faktiskt fnissade lite när jag läste det :-) skönt att läsa att feber håller sig nere och kommer fortsätta sjunka snart..

    Håller fortfarande tummarna för er....Kram på er och till Meja du är tamej tusan en riktig kämpe och jag är så imponerad av dig du e en stark liten go tjej med tanke på det du går igenom stor Kram <3 Jessica

    SvaraRadera
  2. SötMeja.
    Fnissar lite nu för nog har jag också några gråa hårstrån och inte alltid mår jag helt bra. Stackars mig. *blinkar med ena ögat*
    Bra att febern gått ner nu.
    Du Meja. Ängeln du ritat är jättefin. Nina

    SvaraRadera
  3. Ville bara säga att jag hejar på er!!!!

    SvaraRadera
  4. Jag säger nog också stackars, men jag är nog också " gammal.".Mommo till sex. Det gör ont i hjärtat att läsa att ett litet barn måste lida så där.Hon är så tuff och glad ändå. Försöker som bäst få mitt lilla ettåriga barnbarn att sova dagsömn. Tänker hur ont det skulle göra i en mommos hjärta om dom skulle vara sjuka. Hoppas lilla Meja skall börja må bättre snart. Kram till henne <3
    Till dej säger jag att grått hår är snyggt. Jag är stolt över mitt. Får mycket beröm. Gillar mycket mera den här färgen än min gamla.Förstår inte varför folk är rädda för gråa hårstrån :)

    SvaraRadera
  5. Lilla fina Meja, tänker inte alls på att det är henne det är synd om, <3 // Ewelina <3<3<3

    SvaraRadera