tisdag 10 september 2013

Viktigt att ha någon att prata med!

Jag måste bara säga att jag är så glad att ha funnit en vän på Q84, som är med i samma jobbiga karusell som en själv.
Jag hoppas att ni andra som är i svängen med allvarligt sjuka barn, att ni också hittar någon som är med om något liknande. Att kunna dela glädje, sorg och oro med någon som faktiskt förstår det hela på ett annat sätt än ens egna nära och kära. De behövs verkligen också, men det är något annat att kunna prata med och dela erfarenheter med någon som verkligen verkligen förstår en.



Malin, jag är så glad (men ändå inte!) att vi träffades på Q84. Och ni andra, börja prata med andra vuxna runt omkring, det ger så mycket mer energi än kraften det tar att påbörja en relation. Åtminstone för mig. Att ha någon att ta en kopp kaffe med och luta sig mot när man är inne på ALB känns skönt!
Att det inte bara blir ett jobbigt besök, eller en tråkig sjukhusvistelse utan att det faktiskt kan finnas en känt ansikte där, ett par förstående snälla ögon och en kram gör att det blir lite lite roligare att åka. ❤


2 kommentarer:

  1. Så skönt att läsa att du,Ina har träffat någon som vet vad du/ni går igenom!Jag är så glad för din skull!KRAMAR/LENA

    SvaraRadera