fredag 19 april 2013

Jobbig dag med mycket tårar

och därmed lite kass uppdatering... Meja hade ont i magen under natten och morgonen :(


Hon har förmodligen nån liten infektion i kroppen men febern har inte stigit igen som tur är. Däremot ligger hennes neutrofiler (en del av de vita blodkropparna) under 0,1 och när de ligger under 0,5 ska man ligga inne för att man är mycket infektionskänslig! De står redo med antibiotika men vi får se var det bär hän.

Hon har fått sin fjärde sond satt och efter att under natten fått näringsdropp har vi börjat lite smått med sondmat igen.
Det bästa i matväg idag var att vi fixade makaronisoppan hon tjatat om och hon åt några skedar och tyckte dessutom att det var gott!!! yippie! <3

För mig har det dessutom varit ett väldans ringande till den härliga försäkringskassan x antal gånger, till CSN och till arbetsförmedlingen... Jag har nämligen inte rätt att ta ut "Vård av allvarligt sjukt barn" för att jag inte har någon förlorad inkomst (eftersom jag pluggar), däremot kan jag behålla mitt studiemedel och låna pengar för att vårda min sjuka dotter (som att det vore något jag själv valt). Eller så kan jag ju ta vårdnadsbidrag på 9.000 kr innan skatt! Eller eventuellt använda min egen sjukskrivning, OM de godkänner den efter några månader... Tack för det televerket! :/

Nä räddaren i nöden blev faktiskt arbetsförmedlingen där jag får skriva in mig som arbetslös och då hux flux gäller min SGI igen och jag kan VAB:a... Nu ska jag bara ta mig till en arbetsförmedling... nån gång när tiden finns...

Dagens glädje och höjdpunkt var mina fina vänner Sandra & Sofia som kom och besökte mig när jag som mest behövde lite sällskap och de hade dessutom med sig mat till mig! Tack för allt snack och skratt, älskar er! Nästa gång får ni smuggla in den där jästa druvsaften! ;)

presenter från bästa förskolan!

Sandra kom med min middag!!! :D
(Ma & Pa hon hade med sig riktig mat oxå ;), det här var bara min specialbeställning :))

T.o.m. lite chokladboll gick ner idag ❤



2 kommentarer:

  1. Spara chokladförpackningarna till mig! Dom gör jag saker av. Kan berätta senare? Lika bra att logga in med min google-info eftersom jag kommer följa varje dag och skriva ibland. Är Tua i köket på förskolan som Meja går på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Det minsta jag kan göra för att tacka dig! <3

      Radera