onsdag 8 maj 2013

Zzzz ögonen går i kors

Inte nog med att hon behöver trombocyter, Hb´t var oxå på gränsen redan imorse (84). Så det blir nog en påse blod med. Det blir det, nu var det på 70! :/

Nu, kl.02.20, fick hon äntligen trombocyterna, då har hon tokblött sedan vi kom in på akuten typ. Det slutade blöda nyss, precis när de skulle sätta in en ballong i näsan. ;)

Nu sover hon äntligen och jag vill ha choklad och en säng!

Riktigt sne är jag i alla fall, för denna skitnatt hade kunnat undvikas om någon kollat på provsvaren! Jo, efter att jag pratat med någon ansvarig på avdelningen blir det nog anmälan till Socialstyrelsen oxå!


4 kommentarer:

  1. Blir helt chockad av sjukhusets brister. Hemskt att ni ska behöva bekämpa både sjukdom OCH sjukhus. Hoppas att ni båda har fått lite sömn nu. Mååånga kramar
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Mitt hjärta blöder när jag ser vad ni får gå igenom hela tiden.:-( Det gör mig förbannad att det får vara brister när det handlar om liv....och dessutom ett mycket sjukt barn!
    Stackars goa lilla Meja och vad ni får kämpa!!!
    Det hela kan bara betyda seger <3
    Marijana

    SvaraRadera
    Svar
    1. precis så känner jag oxå, all otur och allt som går fel måste bara betyda att hon kommer klara den viktigaste striden! <3

      Radera
  3. Neej... fy vad arg och ledsen man blir!!! Det här ska bara inte få hända! Hur kan de INTE ha kollat provsvaren!??
    Det handlar ju om ett litet barn!!! Det är väl nog tufft ändå!
    Varma kramar från Monique

    SvaraRadera